onsdag 17 augusti 2011

Äntligen tillbaka på jobbet! ;O)

Nu har jag börjat jobba igen efter två veckors semester. Det känns skönt att vara tillbaka!
Den 6/8 gifte sig min lillebror med sin japanska fästmö.
Jag har hjälpt till med arrangemanget och det har blivit en hel del fixande och trixande in i det sista... men det blev en lyckad tillställning!
Här kommer lite bilder från den dagen: ( eller... ja, lite var nog fel, det blev en hel del!)

Brudens syster stod bla för sminkningen, vilket skedde i min butik. 
Men vi började i lokalen brevid min, där Ida och Bea har sin salong. Bea fixade till den rätta brudfrisyren, medan hela släkten var med och titta på.
Efter hår och smink bytte bruden om i mitt lagerrum.... och sen tog vi taxin ut till Läckö slott.
På morgonen hade det regnat en del men väl framme vid Läckö sken solen och inga moln skymde den.
Bruden fördes fram av sin fader.
Och vigseln blev så där härlig och fin som vi planerat och hoppats att den skulle bli.

Stolt brudgum visar upp vigselintyget! =O)

 Brudgummens familj + bruden, så klart.

Paret fick stå ut med många poser för fotograferna... och det fanns många som ville ta kort, två av dom var proffs men många amatörer med=O)

Brudens föräldrar med här...

Och för dagen tog min dotter beslag på tjänsten som blomsterflicka...

Brudens syster hjälpte till att hålla ordning på slöjan i blåsten... trots språkproblem komunicerade fotografer och gäster utan större problem.
Ett vackert foto utanför själva slottet.

.... så fort fotografen tagit sina bilder tog dottern buketten och hjälpte till att förflytta den till nästa fotoställe...
På bryggan brevid slottet. Vädret var på sitt mest strålande humör! =O)

Och paret sken i kapp med solen...
Liten närbild på ringar och bukett.


Efter lite trugande lyckades vi få ut paret på dansgolvet för den traditionella brudvalsen.

Brudens föräldrar.

Brudparet och brudgummens far och mormor längst bort. (mamma syns lite mellan min bror och far)
Sammarbete vid tårtskärningen.

Och så lite matning...;O)

En av brudens vänner är en fotograf till yrket och även han tog många bilder under dagen, denna är nog en favorit... även om det är min make som tagit den...=O)


Som en avslutning på dagen så fick paret åka till Kinnekulle, Hällekis, och sova över en natt i "Kärleksstugan". En underbar liten stuga utan el och indraget vatten. Ägarinnan är helt underbar och hade tänt massor av levande ljus inne och ute och kom och tog emot paret. På morgonen fick de en ekologisk frukost.

De fick även åka ut lite på denna fina tandemcykel.. det gick efter lite övning.

Paret hade gärna stannat längre än en natt i denna härliga stuga!




Detta var bara några av alla de kort min man och jag tog den dagen.
På söndagen, dagen efter bröllopet, åkte paret med brudens föräldrar och syster upp till Stockholm och systern åkte hem till Japan, där hon har ett nystartat eget företag.
Efter några dagar i Stockholm åkte de övriga ner till mina föräldrar och stanna en natt och åkte sen vidare till Paris. Två dagar senare var allihopa tillbaka i Japan igen.
Paret håller just nu på att flytta in i en ny, gemensam, lägenhet och har fullt sjå med det.
I november ska det japanska bröllopet stå i Nagoya... men det kan tyvärr inte jag vara med på då det är full rulle i min affär just då... annars hade jag hemskt gärna åkt dit och fått vara med på ett klassiskt japanskt bröllop.


Hoppas ni överlevde detta lååååånga inlägg.
Nästa blir nog inte lika långt  =O)

Pernilla